Warsztaty dla dzieci

„ Szkoła przygotowuje do życia, które nie istnieje”

A. Camus

Niestety, dzisiejsza szkoła pozostaje pod względem kompetencji kluczowych nadal w XX wieku. Bez gruntownych przemian w sytsemie szkolnictwa, nie zmienimy szkoły ani mechanizmów, które mielą nasze dzieci w obecnej edukacji.

To co może zwiększyć szansę Twoich dzieci na sukces w dynamicznie zmieniającym się świecie, to rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych oraz tych, które nazywa się  kompetencjami przyszłości, jak umiejętność komunikacji i empatii, osiąganie wytyczonych celów, uczenie się, automotywacja, kreatywność, praca zespołowa,  dialog i krytyczne myślenie

Kompetencje potrzebne człowiekowi do samorealizacji i rozwoju osobistego, integracji społecznej i w przyszłości satysfakcjonującego zatrudnienia, warto ćwiczyć, póki jest jeszcze dzieckiem, a jego plastyczny mózg bez problemu kształtuje właściwe postawy i zachowania. 

 

Jeśli chcesz mieć dużo mleka,
karm krowę już w zimie,
jeśli chcesz dużo wiedzieć,
ucz się od dzieciństwa
”.

mądrość buriacka

 

Warsztaty, na które zapraszamy Twoje dziecko, to wspólna, długofalowa edukacja w grupie rówieśników zorganizowana w angażujący sposób i dostosowana do poziomu uczestników. 

 

Twoje dziecko po roku wspólnej pracy będzie:

  • śmiało wyrażać własne opinie i pomysły, bronić własnych koncepcji, radzić sobie z własnymi trudnymi zachowaniami i szukać pomocy, rady, informacji u innych,
  • szanować innych, doceniać różnorodność i siłę ze współpracy,
  • gotowe osiągać kompromisy, radzić sobie z konfliktami i nauczy się dialogu na rzecz porozumienia,
  • dzielić się z innymi informacjami, będzie zorientowane za osiąganie celów i kształtowanie dobrych relacji z ludźmi. Potrafi uczyć się poprzez refleksję i autorefleksję  oraz serdeczny feedback od innych,
  • wykorzystywać zdobyte umiejętności i wiedzę w swoim życiu,
  • pracować z innymi, pozna swoje mocne i słabsze strony, wykazuje się aktywnością i kreatywnością.
  • potrafi pracować nad swoimi słabszymi stronami.

 

Uwzględniając cechy i sposób uczenia się oraz  funkcjonowania pokolenia i-genu nazywanego także pokoleniem Z, podzieliiśmy program na trzy bloki:

  1. Blok : Emocje i komunikacja
  2. Blok: Uważność, koncentracja i uczenie się
  3. Blok: Asertywność i obrona przed agresją ( w tym cyberprzemocą) oraz kultura w internecie

Praca w kameralnej 10-12-osobowej grupie rówieśniczej daje możliwość:

9

kształtowania i doskonalenia umiejętności poprzez praktykę we właściwym tempie  – „ten, kto idzie powoli nie rani nóg”

9

dzielenia się doświadczeniami i tym samym uczenia się nawzajem od siebie, pokonywania lęków i obaw, dzielenia się radościami i przede wszystkim trudnościami  – „ uciekać przed słoniem nie hańba”

9

uczenia się empatii i aktywnego słuchania, udzielania sobie informacji zwrotnych, otwartości na odczucia innych, refleksja  i rozumienie własnych odczuć – „prawda ma tylko jedną twarz ale wiele masek”

9

uczenie się współpracy poprzez wspólne działanie,  wymiany poglądów i wyrażania własnych poglądów, uczenie się dialogu i wyrażanie własnych potrzeb i oczekiwań, liczenie się z potrzebami i oczekiwaniami innych, konstruktywna dyskusja i krytyczne myślenie, realizacja wspólnych celów – „ siedząc nie schwycisz zająca”

9

uczenie się poprzez zadawanie pytań i szukanie satysfakcjonujących odpowiedzi, doświadczanie,  kreatywność

9

uczenie się samego siebie i akceptowania samego siebie

9

uczenie się tolerancji dla innych i akceptacji różnorodności – „ nie obrażaj krokodyla zanim nie znajdziesz się na drugim brzegu”

9

dobrej zabawy i uczenia się poprzez zabawę, doświadczanie i eksperymentowanie

Warsztaty odbywają się 3 razy w miesiącu od października do czerwca. Średnio, co 2 tygodnie tak aby dziecko miało okazję podoświadczać w swoim życiu osobistym, aby mogło sprawdzić czy działa to, co chce aby działało.
Warsztaty prowadzone będą w różnych miejscach, o których rodzice będą dowiadywać się 4 dni przed terminem warsztatów i będą informowani o tym mailowo.

Terminarz warsztatów dla grupy 10-12 lat.

Zajęcia będą odbywać się w wybrane środy o godz. 17.
Czas trwania zajęć: 60 minut

Blok 1: emocje i komunikacja

Październik: 16.10, 23.10
Listopad: 6.11, 13.11, 27.11
Grudzień: 4.12, 11.12, 18.12

Blok 2: uważność, koncentracja i uczenie się

Styczeń: 8.01, 15.01, 22.01
Luty: 12.02, 19.02, 26.02
Marzec: 4.03, 18.03, 25.03

Blok 3: Asertywność i obrona przed agresją (w  tym ceberprzemocą) oraz kultura w internecie

Kwiecień: 8.04, 15.04, 22.04
Maj: 6.05, 13.05, 27.05
Czerwiec: 3.06, 10.06, 17.06

Terminarz warsztatów dla grupy 13-14 lat.

Zajęcia będą odbywać się w wybrane poniedziałki o godz. 17.30. 
Czas trwania zajęć: 60 minut

Blok 1: emocje i komunikacja

Październik: 21.10, 28.10
Listopad: 4.11, 18.11, 25.11
Grudzień: 2.12, 9.12, 16.12 

Blok 2: uważność, koncentracja i uczenie się

Styczeń: 13.01, 20.01, 27.01
Luty: 10.02, 17.02, 24.02
Marzec: 2.03, 16.03, 23.03

Blok 3: Asertywność i obrona przed agresją (w  tym ceberprzemocą) oraz kultura w internecie

Kwiecień: 6.04, 20.04, 27.04
Maj: 4.05, 11.05, 25.05
Czerwiec: 1.06, 8.06, 15.06

Liderem projektu, opiekunem merytorycznym i głównym trenerem  jest Monika Goc.

 

Program został tak zaprojektowany aby jak w przypadku budowli z klocków – zaczynać od rzeczy prostych i podstawowych, a następnie sięgać o bardziej rozbudowane i wymagające umiejętności jak mediacje czy negocjacje, oczywiście adekwatnie do poziomu możliwości dzieci.

Kontakt w sprawie warsztatów

Zapisz się już dziś  na listę osób zainteresowanych warsztatami
za pośrednictwem formularza poniżej:

Lokalizacja:

ul. Powroźnicza 6/2
Kraków – Centrum/Dębniki (lokal IPiR)
sala alpejska

Opłaty:

Opłata za 1 semestr (5 miesięcy): 550 zł/ brutto
Opłata za drugi semestr (4 miesiące): 440 zł/brutto

Opłata miesięczna: 110,00 zł

7 + 14 =